Wpływ link popularity na pozycjonowanie

Lut 25, 2011 przez

Największe z wyszukiwarek, podczas indeksacji stron brać będą pod uwagę przede wszystkim trzy podstawowe czynniki. Zaliczyć do nich możemy budowę oraz strukturę witryny, jej popularność (mierzoną w liczbie odwiedzin), a oprócz tego czynnik link popularity.

Ten ostatni, ma obecnie bardzo mocny wpływ na wysokie notowania w wyszukiwarce Google. Określany jest przy podliczeniu liczby połączeń (prościej mówiąc liczby odnośników), które prowadzą z innych stron do witryny głównej. Z tego też powodu linki odgrywają ogromne znaczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.

Zasada, im większa liczba hiperłącz tym lepiej, nie zawsze będzie się jednak sprawdzała. Odnośnik linkujący do naszej pozycjonowanej strony będzie bezwartościowy jeśli nie otrzyma odpowiedniego „anchora”, czyli swojego rodzaju opisu. Wartościowy link to taki, który jest linkiem tekstowym – zawrzeć możesz w nim bowiem frazy lub słowa kluczowe, które są dla Ciebie najcenniejsze (są to w szczególności te, pod które pozycjonujesz swoją stronę).

Z powodu różnorakich prób poszczególnych pozycjonerów, Google zwraca także coraz większą uwagę na samą jakość strony. Witryny składające się z samych linków i odnośników, są więc tak naprawdę bezwartościowe. Najwięcej możesz zyskać w momencie kiedy, rozbudowany i merytoryczny tekst opatrzony jest kilkoma, najlepiej jednym linkiem prowadzącym do głównej witryny.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!