Widoczność w wyszukiwarkach

Mar 15, 2008 przez

Po stworzeniu własnej strony internetowej, kolejnym etapem jest przedstawienie jej oczom użytkowników, czyli publikacja. Głównym źródłem, z którego internauci przybywają na naszą witrynę jest wyszukiwarka. Jest to mechanizm przeszukujący zawartość sieci w poszukiwaniu dokumentów o zadanych uprzednio kryteriach. Kryteriami tymi są słowa kluczowe – wpisywane w pole tekstowe wyszukiwarki. Po ich wypełnieniu, przeglądarka wyświetli dostępne witryny, spełniające wymogi podanego zapytania. Naszym zadaniem będzie sprawienie, by po wpisaniu w wyszukiwarce ustalonych wyrażeń (nazywanych też często frazami) mechanizm przeszukujący przedstawił użytkownikowi odnośnik do naszej strony. Gałąź, do której zalicza się to działanie nazywa się pozycjonowaniem. Tak więc, przedstawię tutaj informacje o tym jak pozycjonować.
Elementarną kwestią jest uprzednie spreparowanie witryny pod stosownym kątem. Chodzi o to, by jej treść nasycić odpowiednimi słowami, które chcielibyśmy by były z nią kojarzone. Przykładowo, tworząc portal oferujący doradztwo prawne, należałoby użyć w jego zawartości fraz typu prawo, konsultacje, porady itp. W taki sam sposób trzeba też uzupełnić stosowne znaczniki w kodzie strony, zwane znacznikami meta. Ich wartość można poznać w dowolnym kursie języka HTML. Dzięki urządzeniu treści strony opisany sposób wyszukiwarka będzie w stanie określić, że witryna faktycznie traktuje o danym temacie. Trudno byłoby bowiem pozycjonować stronę o oprogramowaniu open source z naciskiem na frazy typu: tłumaczenia językowe, tłumaczenia z angielskiego i analogiczne.
Zwieńczeniem pozycjonowania jest praktyka wstawiania odnośników do swojej strony wewnątrz cudzych stron. Im większa jest liczba tzw. linków prowadzących do danej strony, tym bardziej staje się ona wartościowa dla wyszukiwarki. Jeżeli strona jest nowa i nie posiada jeszcze żadnej publiczności to najpewniej znalezienie serwisu chcącego wstawić nasz odnośnik do jednego ze swoich działów będzie skomplikowane. Oczywiście zależy nam na poparciu takich stron, które już są obecne w danym mechanizmie wyszukiwania. Odnośników do naszej strony musi być dużo by znalazła ona dobre miejsce w wynikach wyszukiwania. Tak więc, nie mając możliwości publikowania linków na cudzych stronach tematycznych trzeba znaleźć inny sposób. Otóż – tworzone są specjalne witryny, służące właśnie do publikowania w nich linków do innych stron. Nazywa się je katalogami. Tam każdy jest w stanie dodać swój odnośnik, a katalogów jest tak wiele, że dla początkującego raczej ich nie zabraknie. Po umieszczeniu danej liczby takich wpisów do katalogów stron internetowych, należy uzbroić się w cierpliwość i wyglądać aż dana wyszukiwarka zauważy nasz trud i wykryje obecność linków kierujących do naszej witryny.
Po wykonaniu dwóch wyżej opisanych operacji oraz odczekaniu pewnego okresu czasu, powinno dać się zauważyć naszą stronę w rezultatach wyszukiwarki. Jako końcową radę, dodam, że najkorzystniej jest zająć się wprowadzaniem swojej strony do wyszukiwarki Google. Z niej bowiem korzysta znakomita większość internautów i mając tam dostatecznie wysoką pozycję nie będziemy już musieli martwić się o publikę dla witryny.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!