System CRM w przedsiębiorstwie

Sie 13, 2013 przez

System CRM to pojęcie, które bardzo często pojawia się w kontekście oprogramowania dla firm i jest jednym z ważniejszych jego elementów. CRM, z języka angielskiego Customer Relationship Management, czyli zarządzanie relacjami z klientami.

Celem tego rozwiązania jest  zdobycie nowych klientów, utrzymanie relacji z obecnymi oraz rozwiniecie współpracy. Wykorzystanie systemu pozwoli firmie na organizację i automatyzację procesów zachodzących podczas sprzedaży czy obsłudze klienta. Statystyki pokazują, że dobrze wdrożony system CRM może wpłynąć na wzrost zysków o 5 – 15%.

Wielkość platformy CRM zależy przede wszystkim od firmy, w której ma być wdrożony. Liczba modułów jest obszerna, ale nie wszystkie funkcjonalności będą potrzebne w małym czy średnim przedsiębiorstwie. Z kolei w przypadku korporacji, możemy pokusić się o znacznie bardziej rozbudowany system. Standardowym elementem systemu jest baza wiedzy o klientach, w której przechowywane są wszelkie potrzebne informacje i dokumenty dotyczące naszych kontrahentów. Wartym zainteresowania może być także obsługa posprzedażowa – helpdesk, który pozwoli klientom np. na zgłaszanie usterek.

Podwyższy to z pewnością jakość obsługi. Możemy wykorzystać również moduł, służący do zarządzania projektami – określanie przedziałów czasowych, przydzielanie zadań, planowanie budżetu czy powiadomienia dla klienta o postępie prac. Systemy CRM bardzo często pozwalają także na generowanie licznych raportów – np. finansowych, powiązanych z monitorowaniem faktur wystawianych kontrahentom czy monitorujących pracowników (ze względu na aktywność w relacjach z klientami). Lista dostępnych modułów jest o wiele większa i pozwala na płynne dostosowanie się pod konkretną firmę – jednym z etapów wdrożenia jest modyfikacja poszczególnych dodatków, tak, aby jak najlepiej spełniały swoją rolę w danym przedsiębiorstwie.

Bez wątpienie dobry system CRM przyda się w każdym przedsiębiorstwie. Dzięki jego odpowiedniemu wykorzystaniu zaoszczędzimy czas, a co za tym idzie pieniądze. Warto zastanowić się zatem nad wdrożeniem systemu CRM w każdej firmie.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!