Stres negatywnie wpływa na urodę. Dowiodły to najnowsze badania

Lis 23, 2016 przez

O tym, że „złość piękności szkodzi” mawiały już nasze babcie i miały w tym sporo racji. Nadmierny stres odbija się nie tylko na naszym zdrowiu, ale też niestety na urodzie. Skóra staje się bardziej szara i matowa, zaczynają wypadać nam włosy oraz łamać się paznokcie.

Jeżeli więc chcesz wyglądać pięknie i zdrowo przez długie lata to musisz zacząć walczyć z nadmiernym stresem.

Właściwie skąd się wziął stres?

jak walczyć ze stresem

Flickr.com CC 2.0 by Pat Pilon

Skoro jest to negatywne uczucie, które na dodatek niszczy nasz organizm od środka, to w gruncie rzeczy nasuwa się pytanie po co nam ono? Należy sobie uzmysłowić, że to co w nadmiarze jest dla nas szkodliwe, naszym przodkom gwarantowało przetrwanie. Stres pozwala bowiem na pełną mobilizację organizmu w krytycznej sytuacji. Przyspiesza nasze reakcje oraz wyostrza zmysły, wpływa także na naturalną reakcję nazywaną syndromem „walki lub ucieczki”. Polega ona na tym, że człowiek przyparty do muru może albo podjąć wyzwanie, albo wycofać się ucieczką. Nic więc dziwnego, że nadmiar takich emocji powoduje spustoszenie w organizmie. Jak zatem skutecznie walczyć ze nadmiernym stresem by więcej nam nie szkodził?

Przygotuj plan działania

Często nasze nerwy wynikają z naszego życiowego chaosu, który sobie na co dzień fundujemy. Jeżeli budzisz się rano, w pośpiechu składasz wszystkie części garderoby w jedną, pasującą kompozycję, następie łapiesz suchą bułkę lub jabłko i lecisz biegiem do pracy, to niewątpliwie znak, że musisz coś zmienić. Jeżeli wieczorem poświęcisz trochę czasu na przygotowanie ubrań, to rano będziesz mogła spokojnie zjeść śniadanie, czy też poczytać gazetę. Możesz również wstać 10-15 minut szybciej, na pewno nie wpłynie znacząco na Twój poziom niewyspania, a na pewno sprawi, że będziesz miała rano więcej czasu. W pracy również czasem warto zostać kilka chwil dłużej by wykonać zadanie, niż odkładać je na następny dzień. Na pewno obniży Twoją dawkę codziennego stresu.

Kiedy przełożony wywołuje u nas niepotrzebny stres

Często stres w pracy wynika z innych czynników niż nieprzygotowanie. Odpowiedzialne stanowisko czy humory przełożonego często przekładają się na nasze samopoczucie. W takiej sytuacji koniecznie trzeba znaleźć swój prywatny azyl. Mogą to być zajęcia relaksacyjne, joga czy siłownia po pracy. Ważne by mieć sposób na redukcję złych emocji, można również spróbować zmienić podejście do przełożonego i przestać nadmiernie przejmować się jego uwagami czy też złym samopoczuciem.

W ostateczności warto pomyśleć o zmianie pracy, „nie ma nic bowiem cenniejszego niż zdrowie oraz uroda, którą możemy zachować na długie lata” – czytamy na zdrowie-naturalnie.com.pl.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 9.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: +1 (z 1 głos)

Podobne

Tagi

Podziel się!