Skuteczna reklama w telewizji i nie tylko.

Lip 13, 2015 przez

Reklama jest dźwignią handlu. Skuteczna promocja produktów lub usług znacząco przyczynia się do zwiększenia ich sprzedaży, obrotów przedsiębiorstwa, a co za tym idzie, ma ono możliwość rozwoju i inwestowania w innowacje. Jest to niezwykle ważne, ponieważ konkurencja nie śpi i stale idzie do przodu. Tak więc, reklama znajduje się na samym początku mechanizmu działalności przedsiębiorczej, tuż po stworzeniu produktu lub usługi.
Trzeba go promować, ponieważ potencjalni klienci mogą nie wiedzieć o istnieniu czegoś, co mogłoby być dla nich atrakcyjne i potrzebne, a skuteczna reklama będzie potrafiła przekonać, że dany przedmiot i usługa jest klientom wręcz niezbędna.

Najlepszym miejscem do reklamowania jest bez wątpienia telewizja, choć rynek internetowej promocji depcze telewizji po piętach i stale się rozrasta. Atrakcyjność reklamy telewizyjnej wzięła się stąd, że korzysta z niej każdego dnia wiele milionów ludzi w naszym kraju. Z tego względu reklama może dotrzeć do rzeczy potencjalnych zainteresowanych, przyszłych klientów, a ci, którzy nie są zainteresowania, mogą się do czegoś przekonać. Produkty z tv są przedstawiane w taki sposób, aby wzbudzać chęć ich nabycia. Ukazuje się ich wyjątkowe cechy, których nie posiadają przedmioty oferowane przez konkurencyjne przedsiębiorstwa. Nawet taka rzecz jak maszynka do mielenia mięsa może stać się czymś wyjątkowym, czymś, co będzie nam niezbędne w domu i co musimy mieć.

To jest właśnie rola skuteczniej reklamy – przekonanie, że musimy coś mieć, coś kupić, wydać pieniądze.

Jednak nie jest łatwo zrobić taki produkt promocyjny. Każda reklama wymaga dużego wkładu pracy sztabu ludzi – specjalistów z dziedziny marketingu, których zadaniem jest odpowiedniego sposobu na dotarcie do klientów. Te dotarcie to nie tylko pokazanie reklamy w telewizji przypadkowej, aczkolwiek sporej liczbie odbiorców, ale dotarcie do ich podświadomości. Dlatego w takim zespole twórców marketingowych musi znajdować się specjalista z dziedziny psychologii, który będzie wiedział, na jakie bodźce ludzie najczęściej pozytywnie reagują.

Jest to niezwykle ważne, aby skojarzyć produkt z czymś pozytywnym. Albowiem wydaje się, że jesteśmy już zmęczeni i zniechęceni przez wszędobylskie reklamy, które zaczynają przeszkadzać w normalnym korzystaniu ze środków masowego przekazu. Tak więc, automatycznie możemy odrzucać przekaz, który do nas tą drogą dociera. Dlatego forma reklamy powinna być atrakcyjna, ale nie nachalna, musi wydawać się czymś naturalnym, nie przesadzonym, abyśmy mogli się utożsamić ze światem przedstawionym na spocie.
Dobrym sposobem na zachęcenie klientów do kupna produktów lub usług jest zastosowanie obniżek ich cen. Okazje cenowe to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Klient korzystając z nowej, niższej ceny, ma świadomość, że oszczędza, a jednocześnie może zakupić jakiś produkt. Jest więc usatysfakcjonowany, podobnie jak przedsiębiorca, który swój przedmiot sprzedał. Reklama to złożona dziedzina, przynosząca wymierne efekty.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!