Reklamy w telefonie

Maj 20, 2011 przez

Wydatki na reklamy tradycyjne mogły by przyprawić zwykłego zjadacza chleba o zawrót głowy. To, ile wielkie korporacje potrafią wydawać na dzienny pakiet reklam telewizyjnych na przykład proszku do prania, tylko po to, żeby przekonać nas do zakupienia ich marki raz na miesiąc, często liczone jest w dziesiątkach milionów. Jako najbardziej rekordowe wydatki na reklamy w historii telewizji zawsze wymienia się te firmy, które puszczają swoją reklamę w amerykańskiej telewizji podczas przerw w finale ligowych rozgrywek amerykańskiego footballu.


Mecz ten jest świętem rangi ogólnonarodowej a ilość zgromadzonych w tym czasie ludzi przed telewizorami sprawia, że dochód stacji posiadającej prawa do transmisji spotkania, jest astronomiczny w tę jedną noc. Nie dziwi więc, że marketingowcy i specjaliści od reklam są jednymi z najlepiej opłacanych ludzi w całej korporacji. Tak samo jak świetny pieniądz zarabiają w każdym kraju renomowane agencje reklamowe, przygotowujące skutecznie oddziałujące kampanie, plakaty i spoty. Reklama telewizyjna wciąż jest najdroższa i skupia na sobie największą uwagę, jednak eksperci tej branży są zgodni, że największe szanse niesie ze sobą jednak Internet i to właśnie w tym medium widzą największą przyszłość. Dzieje się tak dlatego, że najskuteczniejsza jest ta reklama, która będzie podążała za użytkownikiem, a tak dziać się może właśnie z wykorzystaniem nowoczesnych urządzeń GSM, smartfonów i PDA, które mają możliwość lokalizacji użytkownika.

Razem ze sprzężeniem tej machiny marketingowej, która już doskonale funkcjonuje, np. z portalami społecznościowymi – które przechowują wiele bardzo istotnych z punktu widzenia reklamodawcy informacji – możliwe jest wysyłanie do użytkownika tylko takich reklam, które trafią do niego w najbardziej bezpośredni sposób. Na przykład wiedząc, gdzie znajduje się właściciel telefonu i znając jego upodobania z profilu w Internecie, możliwe jest wysłanie do niego bardzo kuszącej propozycji promocji, która dostępna jest tuż za rogiem, niedaleko, a to znacząco wpłynie na sukces takiego przekazu. Specjaliści już dziś tworzą nowe aplikacje na telefony i smartfony, aby marketing XXI wieku lepiej wykorzystywał możliwości nowych technologii. Z drugiej stroni sami użytkownicy i odbiorcy wydają się być zainteresowani takimi innowacjami.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 7.3/10 (9 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)
Reklamy w telefonie, 7.3 out of 10 based on 9 ratings

Podobne

Podziel się!