Prawo pracy a zakres obowiązków pracownika

Lip 6, 2008 przez

Zawierając umowę o prace, pracodawca jest zobowiązany niezwłocznie przedstawić pracownikowi zakres obowiązków. W praktyce zakresy czynności są umieszczane w treści umowy o pracę lub jako oddzielny dokument. Druga forma cieszy się większą popularnością dlatego, że zmiana zakresu czynności nie powoduje konieczności sporządzania aneksu do umowy o pracę. Oczywiście jeżeli dokonujemy znacznych zmian w zakresie czynności np. z sprzedawcy na księgowego, taka zmiana wymaga aneksu do umowy.
W zakresie obowiązków należy określić szczegółowo zakres pracy jaką będzie wykonywał pracownik. W zakresie obowiązkównależy określić obowiązki, uprawnienia, pełnomocnictwa oraz zasady zastępstw dla danego stanowiska pracy.
Karta stanowiska pracy sporządzona prawidłowo ułatwia prace pracownikowi jak i pracodawcy. Dzięki czytelnemu zakresowi obowiązków pracownik wie dokładnie co należy do jego zakresu czynności a przez to może sprawnie i sumiennie wykonywać prace.
W serwisie www.zakresobowiazkow.pl przygotowaliśmy kilkadziesiąt gotowych wzorów zakresów obowiązków dla pracowników. Wszystkie druki są aktywne tzn. można je po pobraniu dowolnie edytować.
Należy pamiętać, że brak zakresu czynności podlega karze. Podczas kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, dział kadr na pewno zostanie poproszony o okazanie zakresu czynności pracowników.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!