Pozycjonowanie a linki sponsorowane

Gru 8, 2007 przez

Pozycjonowanie jest najskuteczniejszą formą reklamy internetowej. Nasza oferta trafia tylko do osób nia zainteresownych. Linki sponsorowane są całkowicie oddzielnym działem reklamy internetowej jednak związanym z pozycjonowaniem. Przy wynikach wyszukiwania pojawiają się linki sponsorowane. Internauta ma możliwość wyboru czy kliknąc w link z listy wyników czy w link (boks) reklamowy znajdujący się po prawej stronie. Pozycjonowanie stron (ang. Search Engin Optimalisation SEO) polega na zapewnieniu jak najwyższych pozycji strony dla słów kluczowych.

Na pozycjoniwanie składa się wiele czyników takich jak: optymalizacja strony, zwiększenie Link Popularity strony itp. Proces ten jest czasochłonny i nie uzyskamy wysokich pozycji w ciągu kliku lub klikunastu dni. Natomisat linki/boksy reklamowe są umieszczne natychmiast po uruchomieniu kampanii reklamowej w danej wyszukiwarce (np: Ad Words w wyszukiwarce Google). Jak widać linki sponsorowane szybciej przynoszą efekty poniweaż pojawiają się od razu. Jednak to pozycjonowanie w dłuższym okresie czasu przynosie większe korzyści. W naszym kraju zdecydowana większość internautów klika nie w linki sponsorowane ale na listę wyników. Będąc wysoko w linkach sponsorowanych nie osiągniemy takiej odwiedzalności jak w przypadku pozycjonowania. Pozycjonowanie stron mimo iż jest wolniejsze przynosi zdecydowanie większe korzyści.

Koszt linków sponsorownych jest liczowny od każdego klikniecia: ustalona kwota x liczba kliknięć. Przeliczając tą stawkę przez liczbę kliknięć gdy strona znajduje sie na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania okazuje się, że pozycjonowanie nie tylko jest efektywniejsze (liczba odwiedzin strony) ale również tańsze do linków sponsorowanych. Jeśli popularnosć słowa kluczowego wzrasta, to wzrasta również koszt kliknięcia w link sponsorowany. Aby być na najwyższych miejscach w linkach sponsorwanych musimy sprawdzać czy nasza oferta za kliknięcie jest na tyle wysoka aby zapewnić nam najwyższe miejsca. W przypadku konkurencyjnych słów cena ta wzrasta bardzo szybko i potrafi osiągnąć 2 pln za jedno klinknięcie.

Koszty linków sponsorwanych mogą przekroczyć klika tysięcy pln miesięcznie. Oczywiście możemy ustalić dzienny budżet jednak wtedy nasza rekama wyświetlna jest tylko przez kilka godzin na dobę. W przypadku pozycjonowania nasza strona jest przez 24 godziny na dobę wyświetlana w wynikach wyszukiwania i nie musimy się martwić, że koszty wzrosną.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!