Potencjał poczęcia

Lut 17, 2014 przez

Coraz więcej par ma problemy z płodnością, co nierozerwalnie wiąże się z trudnościami zajścia w ciąże. Plany poczęcia potomka przesuwamy na później, często zapominając o tym, że im więcej czasu upływa, tym większe prawdopodobieństwo, że spotkamy się z wieloma trudnościami. Istnieje wiele przyczyn problemów z płodnością, głównie zwraca się uwagę na odmienny, niż dotychczas styl życia – codzienny pośpiech, stres oraz odkładanie wszystkiego na jutro. Co zrobić, aby zapobiec tym kłopotliwym kwestiom? Czy są jakieś sposoby na poprawę płodności i tym samym łatwiejsze zajście w stan brzemienny?

Wizyta lekarska

Zanim zaczniemy dokładnie planować naszą przyszłość, warto udać się do specjalisty w celu wykonania podstawowych badań. Warto zadbać o sprawdzenie swojej higieny: czystości pochwy czy wyleczenie wszelkich infekcji intymnych. Należy pamiętać o zbadaniu poziomu hormonów we krwi.

Ruch

Na poprawę płodności wpływa w dużej mierze ruch. Wystarczy odrobinę wysiłku fizycznego w postaci biegu, jazdy na rowerze, pływania czy nawet szybkiego spacerowania. To sprawi, że twój organizm będzie lepiej przygotowany do ciąży. Aktywność ruchowa ma korzystny wpływ na nasz organizm – obniża napięcie, redukuje stres.

Odpowiednie odżywianie się

Warto przywiązywać wagę do tego, co wrzucamy do naszych garnków. Chcąc zajść w ciąże należy zwrócić uwagę na swoje nawyki żywieniowe. Należy wybierać produkty z pełnego ziarna, bogate w witaminy z grupy B, wapń, cynk, żelazo. Warto jeść dużo owoców i warzyw, zwłaszcza zawierających witaminę C – maliny, truskawki, owoce cytrusowe oraz ryby – łosoś i sardynki.

Dla kobiet planujących ciąże istotną rolę odgrywa żelazo oraz kwas foliowy. Najbogatsze w kwas foliowy są: zielone warzywa, wątróbka, żółtko, płatki owsiane, migdały i orzechy. Warto  zadbać o odpowiedni poziom żelaza we krwi, który odpowiedzialny jest za dostarczanie niezbędnego komórkom tlenu.

Kontroluj wagę

Zachowanie odpowiedniej wagi najlepiej uzyskasz po konsultacji z dietetykiem. Zadba on o to, by dobrać właściwe menu dla twojego organizmu. Niedowaga lub nadwaga może spowodować zaburzenia w przebiegu cyklu miesiączkowego i tym samym obniżać płodność.

Używki odstaw na bok

Alkohol, papierosy czy wszelkiego rodzaju narkotyki wpływają negatywnie na poziom twojej płodności. Jeżeli starasz się o dziecko, najlepiej całkowicie z nich zrezygnować, ewentualnie ograniczyć w znacznym stopniu. Kolejnym zagrożeniem jakie stanowią używki to osłabienie organizmu i narażenie ciąży na komplikacje.

Wspomóż się suplementami

Przyjmowanie suplementów diety to naturalny sposób wpływania na poprawę płodności i tym samym zwiększenie szansy osiągnięcia wymarzonego celu. Witaminy i kwas foliowy w tabletkach uregulują twój cykl miesiączkowy. Parzenie herbaty z pokrzywy oraz picie różnych ziół wzmocni twój organizm.

Krótkie wakacje

Tryb życia ma ogromny wpływ na poziom twojej płodności. Niestety stres, przepracowanie, życie w nieustannym pośpiechu i brak odpoczynku sprawiają, że obniżają się twoje szanse na poczęcie. Warto znaleźć odrobinę czasu na relaks, zwolnić tempo i korzystać z przyjemności odbywania stosunku.

Termin współżycia

Istotnym czynnikiem, który przyczynia się do zajścia w ciąże jest owulacja. Występuje tylko raz w cyklu, gdy twoje ciało uwolni do jajowodu komórkę jajową. Warto wówczas w tym momencie podjąć próby starania się o poczęcie.

On też ważny

Forma twojej drugiej połówki również pełni ważną rolę w planowaniu ciąży. Zadbaj o jego zdrowie oraz dobre samopoczucie. Na rynku dostępny jest szeroki wachlarz suplementów na potencję, jak na przykład Manforte (www.manforte.pl) oraz poprawiających sprawność seksualną.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)