O reklamie

Lut 19, 2008 przez

Reklama ma na celu zwrócenie przez potencjalnego klienta uwagi na dany produkt lub usługę. Reklama ma przyciągać uwagę, przebić się poprzez inne reklamy i być zauważona.

Pierwsza reguła reklamowania mówi, że reklama powinna wyróżniać się. Aby taki cel osiągnąć, reklamodawcy korzystają z różnorodnych sposobów przyciągania uwagi.
Reklam jest dzisiaj tak wiele, że ludzie czytają je bardzo niedbale. Trzeba zatem przyciągać ich uwagę wspaniałymi obietnicami oraz kunsztowną retoryką – czasami niezwykle finezyjną, kiedy indziej zaś wzruszającą.
Jednym z rodzajów reklamy jest reklama wizualna.
Działa ona na kontakt wzrokowy, poprzez swoją estetykę, barwę i wyraz na potencjalnego nabywcę usługi. Nośnikami reklamy wizualnej są kasetony, litery przestrzenne, reklamy świetlne, szyldy, bilbordy, plakaty, tablice reklamowe.
Inną formą reklamy wizualnej są systemy wystawiennicze, stoiska promocyjne, stoiska degustacyjne, gdzie na wyciągnięcie ręki potencjalny konsument, może sprawdzić na miejscu jakość, smak i wygląd danego produktu.

Litery przestrzenne – estetyczna, bardzo efektowna wizytówka każdej firmy. Zaletą tego rodzaju reklamy jest waga liter oraz łatwość montażu. Wymiary na życzenie klienta. Mogą być podświetlane wewnątrz świetlówkami, neonem lub diodami LED.
Litery nie podświetlone wykonuje się z lekkiego styroduru. Mogą być wykonane także z tworzyw sztucznych, plexi, dodatkowo frezowane.

Kasetony – mogą być zewnętrzne i wewnętrzne.
Zewnętrzne składają się z aluminiowej lakierowanej ramki, w której osadzone są płyty z tworzywa sztucznego lub plexi. Na płytach znajduje się grafika wykonana różnymi technikami druku: sitodrukiem, wydruk z poltera  cyfrowego lub folią samoprzylepną. Kasetony są podświetlane od wewnątrz. Widoczne w dzień i w nocy, co jest ich podstawową zaletą.
Wewnętrzne służą do ekspozycji w wewnątrz pomieszczeń. Konstrukcja w większości wykonana jest z tworzywa sztucznego. Daje to możliwość stosowania bardzo wyrafinowanych form plastycznych. Mogą być produkowane w wersji dwustronnej, na ogół są one podświetlane od wewnątrz.

Tablice reklamowe – mogą być podwieszane i naścienne, informacyjne. Mogą być jako stojaki reklamowe stosowane w pomieszczeniach biurowych, bankach, sklepach.
Materiałem może być szkło, metale nierdzewne, blachy perforowane, drewno, plexi, tworzywa sztuczne.
Grafika może być wykonana w dowolnej technice.

Stoiska degustacyjne, promocyjne – dzięki funkcjonalności oraz dużej powierzchni grafiki dobrze się sprawdzają jako pojedyncze, samowystarczalne obiekty n p. w supermarketach. Produkt wyróżnia się z ogólnej ekspozycji i  zwraca na siebie uwagę potencjalnych kupujących.
Wygodę użytkowania zapewnia ergonomiczne kształty oraz łatwość składania i rozkładania. Niewielkie wymiary i waga złożonych stoisk powoduje, że transport w kolejne miejsce promocji nie będzie problemem.

Systemy wystawiennicze – wzbogacają  przestrzeń promocyjną, targową i sprzedażową. Zwracają uwagę klienta na produkt lub usługę, która powinna być szczególnie wyeksponowana. Systemy wystawiennicze są funkcjonalne, przy minimalnym nakładzie sił i w krótkim czasie daje się rozłożyć i złożyć, co sprawia, że ich transport jest bezpieczny i wygodny dla systemu i grafiki.
W systemie wykorzystuje się; roll-up, ścianki wystawiennicze, pylony podświetlane, stojaki na ulotki, bramki „słupki”.

Szyldy – są podstawową formą reklamy każdej firmy, punktu usługowego, sklepu
Mogą być wykonane na podłożach takich jak: blacha aluminiowa, płyta PCV, płyta polipropylenu, plexi. Grafikę i treść szyldów wycina się z folii samoprzylepnej, stosuje się też druk solwentonowy / odporny na warunki atmosferyczne /.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!