Linie lotnicze z charakterem?

Lut 6, 2011 przez

Obecnie każdy marketingowiec w każdym przedsiębiorstwie stara się nadać marce, którą się opiekuje, charakter. Dlaczego? Aby wyróżnić ją z tłumu – wszak będąc w sklepie mamy niemal nieograniczony wybór, a każda firma chce, abyśmy to jej produkt włożyli do koszyka. Podobnie od dawna zachowują się działy reklamowe linii lotniczych. Przyjrzyjmy się zatem osobowościom, jakie obecne są w branży transportowej.

Widząc reklamy dowolnej linii lotniczej można odnieść wrażenie, że faktyczne wykonanie usług transportowych schodzi na dalszy plan. Ważniejsze jest to, czy poczujesz świąteczną atmosferę, czy lot będzie prawdziwą frajdą, czy stewardessa potraktuje Cię jak dobrego przyjaciela, a nie jak kolejnego klienta. Liczą się emocje towarzyszące podróży, nie podróż sama w sobie.

To wszystko sprawia, że nieważne jest, czy chcesz kupić bilety lotnicze do Kanady, czy zorganizować loty do Australii. Linie lotnicze Norwegian, Wizz Air, Lufthansa, czy – szczerze mówiąc – niemal każde inne potrafią zapewnić Ci dotarcie z dowolnego punktu A do punktu B. Konkurencja jest przeogromna. Żeby odróżnić jedną identyczną ofertę od drugiej, potrzeba czegoś więcej. Osobowości.

Przykładowo: Lufthansa wszędzie podkreśla swój profesjonalizm. Przysłowiowa “niemiecka dokładność” ma skłonić podróżnych do zakupu biletów lotniczych. Lufthansa jest zatem uprzejmym profesjonalistą, którego pierwszorzędnym celem jest wykonać usługę szybko i z zachowaniem należytych standardów. Inaczej prezentuje się Ryanair, czyli linia oszczędna, dbająca o stan twojego portfela. Jeszcze inaczej – easyJet, z którym podróż to wstęp do wesołej przygody. LOT jest firmą z tradycjami; doświadczonym mędrcem, który wie co robi; w jego samolocie możesz być spokojny o przebieg podróży. KLM natomiast to prawdziwie szacowna, doświadczona linia, która każde zadanie wykonuje z godnością.

Czy takie uosabianie marki, podczas gdy oferowane usługi są do siebie podobne, jest potrzebne z punktu widzenia pasażerów? Niekoniecznie. Przecież niewielkie znaczenie ma fakt, czy lecimy samolotem należącym do wesołków, czy do osób podkreślających swoje tradycje. Bardziej liczą się fakty: w jakim wieku jest flota przedsiębiorstwa, czy ile wynosi średnie opóźnienie lotów. Warto wyrobić w sobie umiejętność spoglądania poza reklamową fasadę – to warunek wyboru najlepszej firmy do wykonania danej usługi.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!