Księgowa rozlicza mi mój PIT-4, o czym powinienem pamiętać?

Cze 1, 2008 przez

W każdej z wyżej określonych sytuacji wszystkie organizacje mają obowiązek naliczania i rozliczania się z tytułu podatku dochodowego.
W ostatnim czasie uległa zmianie sytuacja ze składaniem deklaracji PIT-4. Do końca roku 2006 każda instytucja miała obowiązek wpłaty zaliczki za każdy miesiąc, jeśli wystąpiło w nim opodatkowanie wypłaty.

Sprawą jak najbardziej oczywistą jest, że każda firma posiada obowiązek rozliczania się z podatku dochodowego w następujących sytuacjach:
– z momentem zatrudnienia nowego pracownika
– w sytuacji kiedy płacimy naszemu pracownikowi pieniądze z tytułu umowy o dzieło lub umowy zlecenia
– w każdej innej sytuacji kiedy płacimy należność osobom fizycznym (np. ponieważ rozliczamy się z powodu praw autorskich)

Obowiązująca sytuacja dotycząca podatku dochodowego od osób fizycznych. Są to informacje najważniejsze i każda dobra księgowa powinna być w pełni zapoznana z ich przebiegiem.

Zmiana została uruchomiona z rozpoczęciem roku 2007 od kiedy dokonuje się wpłaty należnej zaliczki od podatku dochodowego od wszystkich zatrudnionych osób.
20 każdego kolejnego miesiąca możemy określić jako termin finalny wpłaty po każdym miesiącu dokonywania wypłat. Przekazania funduszy dokonuje się za pomocą przelewu bankowego (musi być to pojedyńcza płatność) do przynależnego do nas US.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podziel się!