Komercjalizacja handlu- plusy i minusy

Lis 11, 2015 przez

Wraz z rozwojem globalizacji i komercjalizacją sektora handlowego mamy do czynienia z zanikiem małych, prywatnych sklepików, które prowadzone są przez samych właścicieli. Jest coraz mniej osób, które decydują się na częste robienie zakupów w osiedlowych sklepach, które oferują często gorszy i droższy towar niż w marketach i sklepach sieciowych zlokalizowanych w galeriach handlowych.

Jest to naturalna decyzja każdego człowieka, który w dobie wolnego rynku chce dokonywać jak najlepszych decyzji konsumenckich i cieszyć się jak najlepszą jakością produktów przy stosunkowo jak najniższych cenach. Wiele z małych osiedlowych sklepów nie może poszczycić się dbałością o klienta oraz o jakość oferowanych towarów. Kupujący skarżą się także na niemiłą i mało pomocną kadrę pracowniczą, która najczęściej traktuje klienta jak intruza i chce się pozbyć go jak najszybciej ze sklepu. Nic więc dziwnego, że wiele osób omija tego typu sklepy szerokim łukiem i woli wybrać się co jakiś czas na większe zakupy do pobliskiego supermarketu, gdzie może do woli wybierać wśród produktów i rozlicznych promocji, które wabią każdego konsumenta.

16782671631_81472b1c17_h

Zmiana ta dotyczy także aptek. Obecnie coraz częściej zamiast prywatnych biznesów prowadzonych przez rodziny związane z aptekarstwem od wielu pokoleń, na rynku polskim pojawia się coraz więcej aptek sieciowych, których filie możemy odnaleźć w całej Polsce, można tutaj wspomnieć o takiej aptece jak Ziko Apteka. Z całą pewnością ma to zarówno dużo plusów jak i minusów, z resztą jak każda tego typu zmiana. Apteki sieciowe rozlokowane w całej Polsce posiadają jednakowy asortyment i jednakowe ceny na dany produkt, nie mamy więc wrażenia, że w zależności od danej apteki ceny będą się znacząco różniły.

Warto też zauważyć, że duża, sieciowa apteka oferuje także swoim klientom-pacjentom szereg promocji i zniżek na wybrane produkty bez recepty- witaminy czy inne suplementy diety. Ma to też jednak swój minus, gdyż komercjalizuje bardzo sektor leków i sprawia, że apteka przestaje być miejscem, gdzie liczy się przede wszystkim zdrowie pacjenta, a duży nacisk kładzie się na sprzedaż innych produktów będących na promocji. Jest jeszcze jeden aspekt, na który warto zwrócić uwagę. Coraz częściej sieciowe apteki oferują także sprzedaż kosmetyków i to nie tylko tych z najwyższej półki. Przy wielu z punktów sprzedaży leków możemy odnaleźć także takie miejsce jakim jest drogeria, w której znajdziemy wykwalifikowany personel dermokonsultantek, które prócz zwyczajnej sprzedaży produktów kosmetycznych, mogą służyć także radą w dziedzinie pielęgnacji skóry i problemów z nią związanych.

16977648910_75afa690cd_o

Podsumowując poniższe rozważania, apteka sieciowa ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów, gdyż oferuje klientom-pacjentom wszystko to, co dotąd oferowały małe, prywatne apteki, a dodatkowo przyciąga ich swoimi promocjami i zwiększonym asortymentem w postaci kosmetyków oraz coraz bardziej obecnymi dermokonsultacjami, które pozwolą nam zadbać nie tylko o zdrowie, ale także o wygląd zewnętrzny.

 

źródło: zikoapteka.pl/lokalizator/?city=chorzow

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!