Kobieta w każdym wieku powinna odżywiać się inaczej. Podczas menopauzy…

Kwi 10, 2014 przez

Kiedy przychodzi klimakterium kobieta powinna zrezygnować z dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Zmiany hormonalne, które zaczynają zachodzić w jej ciele mają duży wpływ na metabolizm.

kobieta

W okresie menopauzy w organizmie kobiety zachodzi istna burza. Spada poziom estrogenu i progesteronu co w efekcie przyczynia się nie tylko do zmian emocjonalnych, ale też do funkcjonowania organizmu.

Zmiana w gospodarce hormonalnej sprawia, że nawet dotychczas szczupłe kobiety mogą zacząć przybierać na wadze. Spadek estrogenu powoduje, że zmniejsza się możliwość przyswajania wapnia. Powoduje to między innymi większą możliwość zachorowania na osteoporozę. W tym szczególnym okresie właściwa dieta jest ważna jak nigdy wcześniej.

W okresie menopauzy kobieta powinna dbać o siebie

Zazwyczaj klimakterium kojarzy się ze zmianami nastroju, uderzeniami gorąca, nadmierną potliwością, bezsennością, a także napadami niepokoju. Te objawy mogą się już pojawić na pięć lat przed zatrzymanie się miesiączkowania, jednak nie zawsze muszą oznaczać menopauzę. Warto więc zasięgnąć porady specjalisty, aby mieć pewność co do właściwej diagnozy.

Bywa tak, że ginekolodzy dla złagodzenia objawów przypisują kobietom leki hormonalne. Jednak wiele z nich z różnych przyczyn nie może ich zażywać. W takich wypadkach przychodzi z pomocą dieta bogata w fitoestrogeny. To roślinne odpowiedniki kobiecych hormonów, które spożywane regularnie mogą korzystnie wpłynąć na samopoczucie pań szczególnie w tym okresie.

Warto skonsultować się z lekarzem gdy pojawią się objawy

Bogatym źródłem fitoestrogenów jest soja, ale równie dużo można ich znaleźć w szparagach, roślinach strączkowych, otrębach owsianych, brokułach i szpinaku. Panie w czasie menopauzy powinny włączyć soję do swojej diety także z innych względów. Mało kto wie, że jest to bogate źródło białka i wapnia.

Dieta bogata w te substancje pozwalania zminimalizować ryzyko zachorowania na osteoporozę. Warto więc spróbować zastąpić normalne mleko tym wytwarzanym z soi, do tego włączyć do posiłków serek tofu czy makaron sojowy.

W okresie zmniejszonej przyswajania wapnia, odpowiedni poziom witaminy D jest na wagę złota. Jej niedobór może jeszcze zwiększyć ryzyko powstania osteoporozy. Warto więc korzystać z każdego słonecznego dnia, a także zacząć spożywać morskie ryby minimum dwa razy w tygodniu. Zawarte w nich substancje takie jak kwasy tłuszczowe omega trzy wpływają na poprawę pamięci oraz zapobiegają miażdżycy.

Materiał przygotowany przez redakcję serwisu www.nietolerancja-pokarmowa.eu.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 10.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: +1 (z 1 głos)
Kobieta w każdym wieku powinna odżywiać się inaczej. Podczas menopauzy..., 10.0 out of 10 based on 1 rating

Podobne

Podziel się!