Jak pisać artykuły promujące, reklamowe i marketingowe? cz. 1

Lis 13, 2007 przez

Przesiadka ze zwykłych katalogów na nowe agregaty tekstu stała się niezwykle wymagająca dla wielu pozycjonerów. Piszą dotąd krótkie, dwu-, trzyzdaniowe teksty lub też wogóle rezygnując z nich na rzecz upychania słów kluczowych z nadzieją szybkiej, niemoderowanej akceptacji, szczególnie w zaśmieconych, spamerskich farmach linków niektórzy natknęli się na dosyć sporą przeszkodę. Nagle oto okazało się, że stworzenie dłuższego, zwartego ciągu zdań może okazać się zadaniem ponad ich siły. Większość jednak staje na wysokości zadania i pisze konkretne, choć nie zawsze poprawne ortograficznie i gramatycznie artykuły. Co więcej, dzięki tej zmianie jakościowej poprawiła się forma oraz treść większości wpisów do tradycyjnych katalogów z korzyścią dla ich właścieli, jak i samych dodających, bo przecież katalogi, mające już swoje lata, wciąż dzięki temu faktowi mają pewną siłę. Wyróżnić tu można na pewno modyfikację autorstwach jachu oraz erbita.

Kto nie spał w szkole na lekcjach języka polskiego, ten z pewnością nie będzie miał problemów z pisaniem artykułów z ręki, szczególnie, że wystarczy na to niewiele czasu. W końcu taki artykuł to zazwyczaj dwa lub trzy tysiące znaków, czyli tak naprawdę pół strony A4 pisanej czcionką dwunastką. Dla tych, którzy nie byli orłami pozostaje zlecanie tej pracy innym, kopiowanie treści z innych miejsc (nie polecam, zarówno ze względów prawnych, jak i podejścia do tej sprawy wielu moderatorów) lub też liczenie na łaskę właściciela agregatu.

Jak naprawdę powinien wyglądać taki artykuł promujący? Wiemy, że większość zbiorów artykułów akceptuje maksymalnie trzy linki w treści. Jeśli już wiemy, jakie domeny taki artykuł będzie promował oraz dobierzemy do nich odpowiednie słowa kluczowe (trzy), to już prawie jesteśmy gotowi do pisania. Należy tutaj zwrócić szczególną uwagę, aby użyć różnych słów kluczowych oraz nie linkować ich do jednej strony, co spowodowałoby osłabienie mocy linków. Mając słowa kluczowe przystępujemy do utworzenia ramy tekstu, czyli dzielimy go na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Tutaj drobna uwaga, warto utworzyć krótki wstęp, w którym nie będzie linków, będzie on nam służył w wielu kolektorach treści. Linki umieśćmy w rozwinięciu (dwa lub trzy) i ewentualnie jeden w zakończeniu.

Wstęp powinien być krótki, dwu-, trzyzdaniowy, opisujący tematykę artykułu. Napisanie dobrego wstępu pozwoli nam z większym zaangażowaniem przystąpić do dalszej pracy, jednocześnie ukierunkuje nasze kolejne kroki. Ale o tym już w następnej części artykułu, w której dowiemy się jak pisać rozwinięcie i zakończenie, ile artykułów przygotować oraz w ilu formach przygotować poszczególny artykuł. Będzie mowa także o przygotowaniu wcześniejszym tytułu, opisu, słów kluczowych oraz tagów wymaganych (i pożądanych również dla dobra dodającego artykuł) przez wielu właścicieli zbiorów tekstu reklamowego i promującego działalność naszych klientów.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)