Gadżety reklamowe

Maj 23, 2011 przez

Gadżety reklamowe od wielu lat są wykorzystywane przez firmy, instytucje i organizacje w celu promowania swojej działalności. Co ciekawe dotyczy to zarówno globalnych korporacji jak i lokalnych, kilkuosobowych zakładów. Wygląda więc na to, że gadżety reklamowe to reklama dla każdego niezależnie od wielkości, branży czy rocznych obrotów. Czy faktycznie tak jest? I skąd właściwie bierze się niezwykła popularność zwykłych – jakby nie patrzeć – przedmiotów?

Przede wszystkim należy zauważyć, że gadżety reklamowe to jednak z najtańszych form reklamy, znanych w świecie marketingu. Prosty gadżet + wykonanie na nim odpowiedniego nadruku można otrzymać już za kilkadziesiąt groszy. W zależności od tego, ile gadżetów zamówimy akcja reklamowa może więc kosztować zarówno kilkaset złotych jak i kilkaset tysięcy złotych. Gadżety reklamowe to zatem forma promocji “na każdą kieszeń”, co w dzisiejszych, trudnych i pokryzysowych czasach jest sprawą niezwykle istotną.

Na korzyść gadżetów reklamowych przemawia również fakt, że jest to jedna z niewielu form reklamy w pełni przyjaznych dla odbiorcy (klienta). Gadżety reklamowe są zwykle wręczane w formie upominków, a przez to spotykają się z aprobatą konsumentów, o co raczej trudno w przypadku np. reklam telewizyjnych czy internetowych. “Przyjazność” gadżetów reklamowych ma także dodatkowe znaczenie, gdyż idealnie wpisuje się w hasła “budowania relacji z klientem” czy “dbaniem o zadowolenie klienta”. Hasła, które coraz częściej pojawiają się w świecie marketingu i które prawdopodobnie będą nabierać coraz większego znaczenia.

Wreszcie, należy wspomnieć, że choć gadżety reklamowe to niepozorne na pierwszy rzut oka przedmioty, mogą być niemniej skuteczne, co inne, teoretycznie “lepsze” techniki promocji. Nie chodzi tutaj jednak o oglądalność przekazu reklamowego (nadruku), ale raczej o długotrwałe efekty związane właśnie z satysfakcją klienta, powstałą w chwili otrzymywania darmowego upominku.

Gadżety reklamowe to zatem skomplikowane narzędzie marketingu, które może przynieść wiele korzyści, o ile tylko wiemy jak zastosować.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 6.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)
Gadżety reklamowe, 6.0 out of 10 based on 1 rating

Podobne

Podziel się!