Dochodowość w branży GSM

Mar 20, 2011 przez

Dla wielu dzisiejszych biznesmenów jedynym wyznacznikiem sensu istnienia firmy jest jej dochodowość. Instytucje pro publico bono, fundacje charytatywne i inne instytucje pozarządowe, biorące sobie za główne cele szerzenie pozytywnych zmian w społeczeństwie, rzadko kiedy są dochodowe. Dlatego też wielki światowy kapitał szukający inwestycji raczej nie bierze pod uwagę możliwego pozytywnego rozwijania świadomości ekologicznej, ale raczej zastanawia się jak rosnącą popularność na ekologię przekuć w konkretny zysk.

Brak dochodowości w tym samym świecie prowadzi do niemal natychmiastowego zamknięcie interesu. Korporacje posiadające nieograniczone fundusze nie zawahają się nawet chwilę przez zamknięciem kolejnej niedochodowej filii i rozpoczęcie ekspansji w kolejnym, zupełnie innym kierunku. Niektóre branże mają jednak na rynku opinię niesamowicie dochodowych. Może po latach okazać się, że pozytywne prognozy ekspertów, szacujących na przykład rynek reklam internetowych, albo operatorów GSM, były błędne. Tak samo jak wielkim zaufaniem inwestorów, nawet tych giełdowych, cieszą się te przebojowe firmy, które oferują nowoczesne aplikacje na telefony, jednak niektóre świetnie debiutujące spółki po początkowym wzroście zupełnie się wypalały i nie były w stanie dostarczyć bardzo złaknionemu rynkowi kolejnych równie wysokich jakościowo produktów.

Mimo wszystko zyski notowane na rynku nowoczesnych technologii oraz wszystko, co z nimi związane, czyli nowinki GSM, smartfony, czy wciąż popularne i unowocześniane PDA, wciąż rosną. Korporacje o zasięgu globalnym preferuję też model biznesowy, w którym skupiają się na jednym lub dwóch określonych specjalizacjach i to w nich stara się najbardziej zmonopolizować rynek. Na przykład prowadzenie w wynikach sprzedaży na rynku samych płaskich telewizorów jest o wiele bardziej wartościowe dla firmy, niż bycie w czołówce dwóch innych kategorii. Jednocześnie wpływa to bardzo pozytywnie na markę i sprawia, że klienci są przywiązani i lepiej rozpoznają dobre produkty spomiędzy licznych gorszych propozycji dostępnych na sklepowych półkach.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 7.4/10 (11 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)
Dochodowość w branży GSM, 7.4 out of 10 based on 11 ratings

Podobne

Podziel się!