Biuroserwis w przedsiębiorstwie

Kwi 21, 2008 przez

Niejednokrotnie przedsiębiorstwa nie zdają sobie sprawy, ile wydają na artykuły biurowe. Często nie przywiązuje się dużej wagi podczas pertraktacji nowych kontraktów na tego typu materiały. Najlepszą zasadą jest jak największe ograniczenie liczby kontrahentów, tak, aby zdobyć maksymalne obniżki wynikające ze skali zakupów. Aby to osiągnąć ważne jest wyodrębnienie dwóch grup materiałów biurowych: materiały główne i materiały pozostałe, poprzez posegregowanie całkowitych wydatków pod względem wartości i wybranie tych pozycji, które stanowią główne wydatki. Mając wskazaną grupę materiałówartykułów głównych, możemy pertraktować indywidualną cenę na każdy produkt z naszej głównej listy oraz rabaty na produkty nie znajdujące się na tej liście.

Jedną z takich grup materiałowych, są tusze i tonery do drukarek Można zmniejszyć nie tylko liczbę kontrahentów, ale również liczbę kategorii materiałów, które kupujemy. Dobrze również obserwować, jaki procent zakupów stanowią materiały biurowe w naszej grupa głównej. Jeżeli procent ten ma , to mamy wskazówkę, że umowę należy renegocjować. Bardzo duży zestaw dostępnych na rynku materiałów biurowych musi skłonić, każdego kierownika administracyjnego do zadumy, czy na pewno wszystkie zamawiane do przedsiębiorstwa artykuły są naprawdę potrzebne.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)