Agencja marketingowa – spece od strategii

Maj 13, 2011 przez

Większość polskich firm swoje działania marketingowe prowadzi bardzo chaotycznie – bez strategii, bez pomysłu na komunikację. Kilka jednorazowych akcji promocyjnych nie łączy się w spójna całość, grafika reklamowa nie ma określonego stylu (bo “testujemy” ) a w efekcie klienci nie zapamiętają marki. Jeśli nie ma strategii marketingowej, to nie chcąc stracić pieniędzy wydanych na reklamę najlepiej zatrudnić agencję marketingową.
I to jeszcze zanim wprowadzimy produkt na rynek.Agencja marketingowa zaczyna oczywiście od przygotowania strategii – określenia czym jest nasz produkt, kto ma go kupić i w jaki sposób (ten dział strategii marketingowy nazywany jest strategią komunikacji) przekonać potencjalnych klientów, żeby skorzystali akurat z naszej oferty. Przygotowuje także grafikę reklamowa – jednak w tym wypadku grafika reklamowa to nie tylko kilak plakatów i projekt logo, ale całościowy system identyfikacji wizualnej, włącznie z projektami opakowań i wytycznymi w jaki sposób nasz produkt może być przedstawiany.

Ta metodą dostajemy spójną komunikację i dokładnie wiemy, które elementy naszej strategii marketingowej działają, a które należy zmodyfikować.  Chaotyczne produkowanie reklam według chwilowego widzi-mi-się nie da nam takiej wiedzy. Strategia pozwoli nam nie tylko przygotowywać spójne graficznie reklamy i spójna kampanie reklamowe, ale też zyskać pewność że możemy skutecznie przeprowadzić i kosztowniejsze niż jednorazowa akcja promocyjna działania – jak na przykład programy lojalnościowe. Tutaj bez profesjonalnego podejścia i twardych danych nie warto ryzykować, bo program lojalnościowy to duże przedsięwzięcie logistyczne i duże koszty.  Żeby był opłacalny powinien naprawdę budować lojalność wobec marki, a nie tylko zachęcić klienta do jednorazowego zakupu czy kupowanie naszego produktu tylko do czasu, gdy rozdajemy gadżety reklamowe.  Profity z wynajęcia agencji marketingu są długofalowej i nie ograniczają się tylko do momentu, w którym nasza firma wchodzi na rynek. Z przygotowanej strategii (nawet jeżeli wprowadzimy do niej drobne poprawki) będziemy korzystać latami – w grafice , programie lojalnościowym oraz na wielu innych frontach wojny jaka jest reklama i promocja.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!