Advergaming – gry reklamowe flash i gry na facebook

Kwi 29, 2011 przez

Advergaming – gry flash a gry na facebookAdvergaming, czyli tworzenie gier, a  właściwie : gier internetowych, które pod pretekstem dostarczania użytkownikom rozrywki reklamują konkretne produkty, marki czy usługi, to jedna z najdynamiczniejszych gałęzi marketingu. Jej najważniejsze odnogi to gry flash i gry na facebook.

Gry na facebook

Advergames, czyli gry reklamowe stały się  w Polsce popularne wśród osób odpowiedzialnych za budżety na reklamę dopiero dzięki grom na facebooka.  Z punktu widzenia marketingowca najważniejszą zaleta każdej gry na facebook są powiadomienia o aktywności gracza, które wyświetlają się jego znajomym – tak zwany newsfeed to potężne narzędzie promocji, bo wpis w stylu na zasadzie “xyz gra w grę abc” działa jak rekomendacja. Wadą takich gier czy aplikacji jest niestety regulamin facebooka i ciągłe aktualizacje kodu strony – ze względów technicznych często po drobnych zmianach w portalu gry i aplikacje przestają działać.

“Zwykłe” gry reklamowe flash

Tworzenie gier flash pozwala marketerom uniezależnić się od humorów facebooka. Jedyną metoda pozwalająca na zastapienia “marketingowego poweru” jaki daje obecność wyników gracza na wallu znajomych jest możliwość przesłania znajomym linka lub zaproszenia ich do gry. Jest to rozwiązanie nieco mniej skuteczne – przynajmniej jeśli chodzi o liczbę osób, które zagrają w naszą grę reklamowa – ale patrząc w dłuższej perspektywie – nie jesteśmy zależni od zmian w facebooku i nasza gra nie zniknie z dnia na dzień.

Warto uwzględnić te argumenty zanim zdecydujemy się, czy inwestować w tworzenie gier flash czy w aplikacje na portale społecznościowe.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocenki: 0 (z 0 głosów)

Podobne

Podziel się!